Voor Rietpolis, een dochteronderneming van VLC & Partners, hebben we een marketing automation prospecting strategie uitgerold binnen Klaviyo. Een huis met een rieten dak koop je niet zomaar, je wordt er simpelweg verliefd op. Riet is typisch Hollands en uitermate duurzaam. Een huis met rietkap is het dan ook waard om goed te beschermen.
Rietpolis is specialist in het verzekeren van woningen met rieten daken. De uitdaging van Rietpolis, rieten dak verzekeraar, was dat er veel prospects waren die wel een offerte traject gestart waren maar deze uiteindelijk niet afronden.
Qlikflow heeft Rietpolis geadviseerd en begeleidt met de technische inrichting van Klaviyo (marketing automation tool), de koppeling met Zapier naar SharpSpring (CRM Automation pakket) en de ontwikkeling van een ‘abandoned quotation flow’, waarin na stap 1 van het offertetraject het e-mailadres werd afgevangen waardoor de prospect benaderd kon worden met een persoonlijke of in huisstijl opgemaakte follow-up mail.
Gezien de hoge relevantie van de follow-up e-mails bij de prospects is de open-rate van e-mails 73%. Van alle ontvangers klikt 16% door binnen de e-mails en rond 8% alsnog de offerteaanvraag af via een persoonlijke telefonisch gesprek met Rietpolis of direct via de website. Dit ligt boven de gemiddelde B2C e-mail conversie ratio van 3,1%.