De webshop Rabe Fashion (Duitsland) verkoopt kleding voor vrouwen vanaf 35+. Door de jaren heen hebben ze een uitgebreide database opgebouwd met kwalitatieve e-mailadressen die ze willen gebruiken voor her-activatie en upselling. Qlikflow heeft Rabe Fashion geholpen met de complete technische inrichting van het e-mail software pakket Sendinblue.
De belangrijkste e-mail marketing doelstellingen van Rabe Fashion zijn het verzamelen van meer e-mailadressen via de website en het verhogen van betrokkenheid en upselling bij bestaande klanten.
Qlikflow heeft een e-mail subscription proces ingericht via een formulier op webshop en een pop-up ontwikkelt die getoond wordt na 5 seconden waarbij gebruikers in ruil voor hun contactgegevens korting krijgen op hun eerste bestelling. Alle data wordt ook direct automatisch in Sendinblue gezet.
Bij alle e-mail campagnes binnen Sendinblue zien we een gemiddelde open-ratio van maar liefst 29%. Dit ligt ver boven de gemiddelde benchmark van 18%. De contacten in de database zijn dus erg betrokken met het merk en de producten.
Om verder gericht te blijven sturen op kwalitatieve e-mail resultaten blijven we continue testen met nieuwe e-mail campagnes en geautomatiseerde e-mail campagne flows binnen Sendinblue. O.a. een welkomst campagne en een abandoned cart flow (winkelmandje verlaten).