Qlikflow RGB White Yellow@small

Hogere betrokkenheid bij bestaande- en nieuwe klanten via e-mail

Klant

Rabe Fashion

Sector

Fashion

Integratie

Brevo (Sendinblue)

Introductie

De webshop Rabe Fashion (Duitsland) verkoopt kleding voor vrouwen vanaf 35+. Door de jaren heen hebben ze een uitgebreide database opgebouwd met kwalitatieve e-mailadressen die ze willen gebruiken voor her-activatie en upselling. Qlikflow heeft Rabe Fashion geholpen met de complete technische inrichting van het e-mail software pakket Sendinblue.

Hogere klantbetrokkenheid en meer directe conversies via e-mail met de juiste inzet van Brevo (Sendinblue)

Over deze case

De belangrijkste e-mail marketing doelstellingen van Rabe Fashion zijn het verzamelen van meer e-mailadressen via de website en het verhogen van betrokkenheid en upselling bij bestaande klanten.

Qlikflow heeft een e-mail subscription proces ingericht via een formulier op webshop en een pop-up ontwikkelt die getoond wordt na 5 seconden waarbij gebruikers in ruil voor hun contactgegevens korting krijgen op hun eerste bestelling. Alle data wordt ook direct automatisch in Sendinblue gezet.

Resultaten

Bij alle e-mail campagnes binnen Sendinblue zien we een gemiddelde open-ratio van maar liefst 29%. Dit ligt ver boven de gemiddelde benchmark van 18%. De contacten in de database zijn dus erg betrokken met het merk en de producten.

Om verder gericht te blijven sturen op kwalitatieve e-mail resultaten blijven we continue testen met nieuwe e-mail campagnes en geautomatiseerde e-mail campagne flows binnen Sendinblue. O.a. een welkomst campagne en een abandoned cart flow (winkelmandje verlaten).

+ 0 %
e-mail open-ratio
0 %
meer webshop transacties
0 %
e-mail click-ratio