Qlikflow RGB White Yellow@small

Meer waarde genereren uit potentiële websitebezoekers

Klant

Abloom Skincare

Sector

Health & Beauty

Integratie

Klaviyo

Introductie

Voor de webshop van Abloom Skincare, unieke vegan en organic huidverzorgingsproducten, heeft ons team een strategische en tactische e-mail automation aanpak uitgedacht en geïmplementeerd binnen Klaviyo. De belangrijkste marketingdoelstelling is om het volledige assortiment aan huidverzorgingsproducten te activeren bij bestaande- en nieuwe klanten en daarbij gericht te sturen op.

Hogere klantbetrokkenheid en meer directe conversies via e-mail met de juiste inzet van Klaviyo

Over deze case

We zijn gestart met een analyse van de huidige e-mail marketing situatie. Tijdens deze analyse kwamen direct verschillende quick-wins naar voren op het vlak van data, connectie met Shopify en bestaande automation flows. Op basis van alle inzichten en verbeterpunten is een backlog uitgewerkt met acties.

Nadat Klaviyo volledig op orde was gebracht hebben we samen met de klant nieuwe geautomatiseerde e-mail flows uitgedacht die naadloos aansluiten op de marketingdoelstellingen, namelijk: sturen op een unieke en gepersonaliseerde klantervaring, een hogere klant betrokkenheid (loyalty) en meer directe transacties in de webshop.

Enkele voorbeelden van e-mail automation flows die zijn gerealiseerd:

Resultaten

In de eerste 3 maanden na herinrichting van het Klaviyo account en go-live van alle e-mail automation campagnes zagen we de betrokkenheid via e-mail communicatie stijgen met 18%. Ook de directe aankopen via e-mail, voornamelijk door de abandoned card flow en sample upselling flow, steeg gemiddeld met 15%.

Om gericht te blijven sturen op kwalitatieve resultaten blijft ons team continue A/B testen op onderwerpregels, copy en creatie, testen we dynamische personalisatie features binnen e-mails en starten we campagne pilots op binnen push notificaties en SMS.

+ 0 %
meer omzet
0 %
minder kosten
0 +
extra omzet per maand