Qlikflow RGB White Yellow@small

Optimaliseer SMS opt-ins voor mobiele en desktop-shoppers

Auteur

Menno Schreven

Categorie

Functionaliteiten

Integratie

Klaviyo

Klaviyo heeft een nieuwe feature voor SMS opt-in forms

Je kunt nu dynamische blokken gebruiken binnen de aanmeldformulier bouwer binnen Klaviyo. Dit zorgt ervoor dat je één formulier hoeft te publiceren dat is geoptimaliseerd voor het verzamelen van telefoonnummers van zowel desktop- als mobiele klanten. Hierdoor is het niet meer nodig om meerdere formulieren te maken die SMS-toestemming verzamelt. Door de dynamische blokken kun je nu specificeren welke inhoud aan welke klanten wordt getoond.

Als het gaat om het aanmelden voor sms-berichten, zullen mobiele shoppers zich eerder aanmelden via tap-to-text, terwijl desktop-shoppers liever hun telefoonnummer invoeren. Dynamische blokken zorgen ervoor dat je mobiele en desktop-shoppers de beste (en hoogst converterende) manier laat zien om hun toestemming te geven – terwijl je jouw sms-publiek uit één formulier laat groeien.

De dynamische blokken kun je zelfs gebruiken om één CTA knop te tonen aan mobiele klanten met een exclusief aanbod om zich aan te melden voor sms-berichten, en een andere versie van de CTA voor desktop klanten. Dynamische blokken kunnen worden gebruikt voor tekst, afbeeldingen of zelfs actieknoppen.

Wil je meer weten over dit artikel?

Kom in contact en kijk wat we voor elkaar kunnen betekenen of connect met mij op LinkedIn!

menno-cta-1